support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 38 26 4 8 82
2 EXC 38 22 8 8 74
3 CAM 38 22 5 11 71
4 ADO 38 20 10 8 70
5 DOR 38 20 8 10 68
6 GRA 38 19 8 11 65
7 TEL 38 17 10 11 61
8 EMM 38 17 5 16 56
9 DBO 38 15 10 13 55
10 JAZ 38 14 10 14 52
11 EIN 38 14 9 15 51
12 RJC 38 13 10 15 49
13 HEL 38 12 10 16 46
14 VVV 38 11 8 19 41
15 MVV 38 10 10 18 40
16 JAJ 38 10 8 20 38
17 TOP 38 8 14 16 38
18 JPS 38 8 6 24 30
19 JUT 38 4 11 23 23
20 VIT 38 11 10 17 4
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
 ADOfans.nl

Datum plaatsing: 02-09-2004 11:44:00

Waarheen leidt de weg?


'Vitesse trekt Peter Van den Berg aan, en is in onderhandeling met Anthony Lurling'. Wat zullen dit soort berichten 'n doorn in het oog zijn van de gemiddelde Den Haag-supporter.


Door Marcel Lagendijk

Waarom? Vitesse heeft eigenlijk geen rooie cent te besteden, maar haalt wel diverse versterkingen naar Arnhem. Is dat de werkelijke reden waarom Den Haag-supporters inmiddels 'n antipathie ten opzichte van Vitesse hebben? Nee. Het aankoopbeleid van de Haagse club. Da's de reden waarom de gemiddelde Haagse voetballiefhebber 't niet kan verkroppen dat er clubs zijn die de ene na de andere aankoop verrichten.

Waarom is het aankoopbeleid van Den Haag altijd onderwerp van gesprek? De supporters verwachten namelijk wonderen van de leidinggevenden, en de club kan daar logischerwijs niet aan voldoen. Den Haag is de derde stad van Nederland. Den Haag is in potentie 'n topclub, en dat schept verwachtingen. Verwachtingen. Het bedrijfsleven in de regio Haaglanden verwacht weinig van de voetbalclub ADO Den Haag. Weinig bedrijven in de Haagse regio willen geld in de volksclub steken. Vicieuze cirkel? Ja. De Haagse verlosser moet nog opstaan. In 'n wereld waarin zelfs 'n charismatische persoon als John van Ringelenstein geen grote sponsor aan kan trekken, is 't slecht vertoeven.

Zoals altijd is er ook in dit verhaal 'n maar. Ditmaal functioneert de afdeling commercie van ADO Den Haag als de grote maar. Waarom zien wij, en merken wij weinig van promotionele acties van de zijde van ADO Den Haag? Ja, er zijn leuke projecten opgestart. Voorbeeldje? Project 'De Held' is leuk, waarin spelers van de Haagse club op bezoek gaan bij scholen. Normen en waarden! Ongelooflijk…voetballers die betrokken zijn bij de maatschappij…het moet niet gekker worden! Zouden ze dit ook vrijwillig doen? Of komen er weer centjes bij kijken?

Ik dwaal af! ADO Den Haag onderneemt weinig om de mensen in de Haagse regio te beïnvloeden, Dat is 'n feit. Wij eisen propaganda! Huur 'n paar Russen in, haal ze achter 't IJzeren Gordijn vandaan, en laat zij de Hagenees besluiten om naar 'n wedstrijd van ADO te gaan. Zij zullen dan de huidige Haagse toppers aanschouwen, zoals 'n Roy Stroeve. Drentse nijverheid in het Zuiderpark! Dat terwijl de Haagse supporters in extase willen raken van 'n exotische spits uit Zuid-Amerika.

Hoop doet leven. Hopelijk. 

noot redactie: vanaf heden zal Marcel Lagendijk geregeld een column voor ADOfans.nl verzorgen. Veel plezier met het lezen en Marcel bedankt voor je bijdrage!