support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 36 25 4 7 79
2 EXC 36 21 8 7 71
3 ADO 36 19 10 7 67
4 DOR 36 19 8 9 65
5 CAM 36 20 5 11 65
6 GRA 36 17 8 11 59
7 TEL 36 16 10 10 58
8 EMM 36 16 5 15 53
9 DBO 36 14 10 12 52
10 RJC 36 13 10 13 49
11 EIN 36 13 9 14 48
12 JAZ 36 12 10 14 46
13 HEL 36 12 10 14 46
14 VVV 36 11 8 17 41
15 MVV 36 9 10 17 37
16 JAJ 36 10 7 19 37
17 TOP 36 8 12 16 36
18 JPS 36 7 6 23 27
19 JUT 36 3 11 22 20
20 VIT 36 10 9 17 0
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
rtvwest.nl

Datum plaatsing: 10-03-2021 15:47:00

Stadion ADO Den Haag ook bij harde wind veilig


Het stadion van ADO Den Haag is ook bij harde wind veilig. Het mag dan ook vanaf nu weer gewoon worden gebruikt als het hard waait. Dat heeft het stadsbestuur woensdag bekend gemaakt.


Midden december maakte het college van Den haag bekend dat het stadion bij een windkracht hoger dan acht voor een deel dicht moest. De stadionring en het veld werden vanaf dat moment bij flinke wind verboden terrein. De aanleiding daarvoor was dat op 10 augustus 2019 een deel van het dak van het stadion van AZ was ingestort tijdens een storm.
 
Den Haag besloot daarop een extra veiligheidsinspectie te laten doen in het Cars Jeans Stadion, om zeker te weten dat de veiligheid in het stadion ook bij zware weersomstandigheden is gewaarborgd. 'Ook al zijn er vooralsnog geen concrete aanwijzingen dat dit niet het geval is', aldus de gemeente destijds.
 
 
Wel twee aanbevelingen
Dat aanvullende onderzoek heeft nu bevestigd dat deze ook bij windkracht hoger dan 8 voldoet aan de veiligheidseisen. ADO is inmiddels op de hoogte gebracht. Het constructiebureau heeft wel twee aanbevelingen gedaan, die door de gemeente worden overgenomen.
 
De eerste is dat bepaalde plekken van het stadion de stalen constructie regelmatig moeten worden geïnspecteerd om eventuele vermoeiingsverschijnselen in de toekomst op tijd te signaleren. De tweede is dat op enkele punten verstevigingen moeten worden aangebracht die boven de geldende kwaliteitsnormen uitstijgen, maar een extra zekerheid inbouwen.