support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 38 26 4 8 82
2 EXC 38 22 8 8 74
3 CAM 38 22 5 11 71
4 ADO 38 20 10 8 70
5 DOR 38 20 8 10 68
6 GRA 38 19 8 11 65
7 TEL 38 17 10 11 61
8 EMM 38 17 5 16 56
9 DBO 38 15 10 13 55
10 JAZ 38 14 10 14 52
11 EIN 38 14 9 15 51
12 RJC 38 13 10 15 49
13 HEL 38 12 10 16 46
14 VVV 38 11 8 19 41
15 MVV 38 10 10 18 40
16 JAJ 38 10 8 20 38
17 TOP 38 8 14 16 38
18 JPS 38 8 6 24 30
19 JUT 38 4 11 23 23
20 VIT 38 11 10 17 4
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
Haagsche Courant

Datum plaatsing: 10-08-1988 16:14:00

Shirtsponsor FC Den Haag vindt zijn doelgroep


'Piet Favoriet': "Voetbal is volksvermaak. Vandaar."


In het audio- en videowereldje staat hij bekend als 'Piet Favoriet': de heer P. Bloemink, directeur-eigenaar van Favoriet Verhuur BV in Noordwijk. De energieke zakenman die in anderhalf jaar tijd zijn 'bruingoed'-verhuurbedrijf uit de grond stampte, wierp zich vorige week op als de nieuwe shirtsponsor (voor drie jaar met een optie van nog eens driejaar) van de FC Den Haag. De zoveelste stunt van Piet Favoriet, die hem een kwart mijoen per jaar gaat kosten. 
 
Veel is er de laatste tijd gegist naar de achtergronden van Favoriet Verhuur en met name de financiele polsstok van het bedrijf. "Ach ja", haalt Bloemink zijn schouders op. "Dat krijg je als knokbedrijf. Dan doen de wildste verhalen de ronde."
 
 
'Ballenbios'
Bij zijn start als shirtsponsor lanceert Bloemink meteen al een stunt waar niemand van terug heeft. Hij huurt het leegstaande partycentrum naast het Zuiderpark-stadion om er een 
'voetbalbioscoop' van te maken. Hij ziet het helemaal voor zich: driehonderd plaatsen, een scherm van 8 bij 3,5 meter en een doorlopende voorstelling van 10 tot 10 uur.
De ballenbios gaat louter voetbalfilms draaien en voor de FC-supporters komt er een speciale service: twee uur na de uitwedstrijd van de groengelen is de door een videoploeg opgenomen wedstrijd al op het Zuiderpark-scherm te zien.
 
 
Reglementen
"Maar dat is weer typisch dit kleine kikkerlandje. De KNVB staat direct met reglementen te zwaaien om het te verhinderen. Daar hanteren ze de rgelementen alleen maar om alles wat positief is te smoren." "Maar, vervolgt hij strijdlustig, "ik trek me er niks van aan. Over zes weken ga ik gewoon draaien."
Hij ergert zich mateloos aan een dergelijke mentaliteit: "Na het bekend worden zat iedereen meteen te vergaderen, maar niemand die de moeite neemt mij eens te bellen.
 
 
Volksvermaak
Zelf is hij anders. De voortvarende aanpak van zijn verhuurbedrijf vergelijkt hij graag met het karakter van de voetbalsport. De vergelijking gaat nog verder. "Voetbal is volksvermaak en dat is meteen mijn doelgroep."Vandaar ook, aldus Bloemink, dat hij maar een paar uur nodig had om met het bestuur van FC Den Haag rond te komen.
In het bestuur van de FC, waar voor de sponsor altijd een stoel klaar staat, zal men Bloemink niet aantreffen. Die zetel heeft hij doorgeschoven naar zijn vriend en voorganger Hans Corsmit. Hij heeft het zelf te druk met zijn verhuurbedrijf: het huidige dealer-net van ruim 200 moet uiteindelijk groeien naar 500 en straks gaat hij ook 'witgoed'(wasmachines en dergelijke), fitness-apparatuur, spelcomputers en zelfs meubels verhuren.