support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 38 26 4 8 82
2 EXC 38 22 8 8 74
3 CAM 38 22 5 11 71
4 ADO 38 20 10 8 70
5 DOR 38 20 8 10 68
6 GRA 38 19 8 11 65
7 TEL 38 17 10 11 61
8 EMM 38 17 5 16 56
9 DBO 38 15 10 13 55
10 JAZ 38 14 10 14 52
11 EIN 38 14 9 15 51
12 RJC 38 13 10 15 49
13 HEL 38 12 10 16 46
14 VVV 38 11 8 19 41
15 MVV 38 10 10 18 40
16 JAJ 38 10 8 20 38
17 TOP 38 8 14 16 38
18 JPS 38 8 6 24 30
19 JUT 38 4 11 23 23
20 VIT 38 11 10 17 4
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
Haagsche Courant

Datum plaatsing: 13-05-2004 21:20:00

Iconen uit verleden onthullen nieuw icoon



ADO Den Haag voert met ingang van het seizoen 2004/2005 een nieuw logo. Het nieuwe embleem wordt zondag 16 mei a.s. in het Zuiderparkstadion officieel gepresenteerd. Voorafgaand aan het thuisduel tegen NEC zullen oud-spelers het 'nieuwe Haagse icoon' op de middenstip onthullen.

Na de onthulling zullen supporters op de verschillende tribunes middels een 'supershooter' van exclusieve Een nieuw Haags icoon T-shirts worden voorzien. De spelers van ADO Den Haag zullen voor deze speciale gelegenheid eenmalig zowel het oude als het nieuwe logo op het wedstrijdshirt dragen.>

Na afloop van de wedstrijd worden supporters in de gelegenheid gesteld de eerste officiële merchandisingitems met het nieuwe logo te bemachtigen. Tevens is het wedstrijdshirt met dubbele logo's in een zeer kleine oplage als collector's item verkrijgbaar.

Het nieuwe logo is ontworpen door viervier uit Rijswijk, dat sinds tweeëneenhalf jaar de vormgeving van een groot aantal ADO Den Haag communicatiemiddelen verzorgt. Het ontwerpbureau heeft in aansluiting op het nieuwe logo tevens een nieuwe huisstijl voor ADO Den Haag ontwikkeld. Deze huisstijl zal in het nieuwe seizoen ook doorgevoerd worden op de nieuwe club cards en seizoen club cards.

Robert Langenbach (algemeen directeur ADO Den Haag): "Het nieuwe logo is een nieuwe schakel in de 'revitalisering' van ADO Den Haag. In het voorgaande seizoen werden in dit kader met de promotie naar het hoogste niveau en het raadsbesluit over de komst van een nieuw stadion twee belangrijke stappen gezet. Deze mijlpalen gingen gepaard met een verdere professionalisering van de organisatie.

 

Met het nieuwe logo wordt allereerst de professionalisering nader gestalte gegeven. Bovendien staat ADO Den Haag met de komst van de nieuwe thuishaven en een naderend eeuwfeest aan de vooravond van een nieuw tijdperk. En nieuwe tijden vragen om nieuwe symbolen. Tenslotte biedt het nieuwe logo tevens de kans om de zogenaamde 'merkwaarden', de kenmerkende en unieke eigenschappen van ADO Den Haag, te benadrukken. Daarmee vormt het een krachtig instrument in de herpositionering van het merk ADO Den Haag."

 

Sander van Baalen en Rogier Rosema (ontwerpers van het logo): "Eind 2003 ontving viervier van ADO Den Haag de opdracht een nieuw logo voor de club te ontwikkelen. Viervier nam de rijke historie van de club als uitgangspunt, zonder dat dit een ouderwetse uitstraling tot gevolg had. De originele driehoek van het eerste ADO-logo is getransformeerd tot een Engels ogend, modern schild.

 

Nieuw zijn de groengele verticale banen, die sinds 1996 ook de basis van het thuisshirt vormen. Door dit patroon ook in het nieuwe logo te verwerken, wordt meer eenheid en herkenbaarheid in de uitstraling van de club gebracht.

 

De gestileerde Haagse ooievaar oogt krachtig en strijdlustig doch vriendelijk. Zij eist de primaire plaats in het beeldmerk voor zich op. De typografie en de leren knikker verwijzen, evenals het jaar van de oprichting, naar de traditie van de club. Het kleurenpalet is aangevuld tot een optimaal functionerend geheel. Het maakt het beeldmerk helder en fris. Kortom: een eigentijds klassiek logo."