support Casper
 
volg adofans.nl op ....
social media links volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 VOL 38 26 4 8 82
2 EXC 38 22 8 8 74
3 CAM 38 22 5 11 71
4 ADO 38 20 10 8 70
5 DOR 38 20 8 10 68
6 GRA 38 19 8 11 65
7 TEL 38 17 10 11 61
8 EMM 38 17 5 16 56
9 DBO 38 15 10 13 55
10 JAZ 38 14 10 14 52
11 EIN 38 14 9 15 51
12 RJC 38 13 10 15 49
13 HEL 38 12 10 16 46
14 VVV 38 11 8 19 41
15 MVV 38 10 10 18 40
16 JAJ 38 10 8 20 38
17 TOP 38 8 14 16 38
18 JPS 38 8 6 24 30
19 JUT 38 4 11 23 23
20 VIT 38 11 10 17 4
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
AD Haagsche Courant

Datum plaatsing: 04-10-2012 15:00:00

ADO wil er voor hele regio zijn


Voetbalclub probeert meer fans te bereiken.


ADO Den Haag wil nog meer dan nu een club van de hele regio worden.De eredivisionist gaat het achterland in om meer supporters uit Westland, Delft, Leiden en Zoetermeer aanzich te binden. Met onder meer kortingsacties en clinics moeten nieuwe fans naar het stadion worden gelokt.

 

door Yorick Roos

 

Volgens ADO Den Haag is de aantrekkingskracht van de club op de regio de laatste jaren al toegenomen. Vooral door de verhuizing van het stadion van het Zuiderpark naar het Forepark is het aantal toeschouwers uit de regio gegroeid, zo blijkt uit cijfers die de club bijhoudt.

 

De afgelopen tien jaar registreerde ADO 58.555 unieke supporters. Dat is inclusief degenen die een seizoen- of clubcard kochten. Van hen kwamen er bijna 32.000 uit Den Haag, ruim 15.000 anderen kwamen uit de regio rondom de stad. Opvallend is het hoge percentage supporters uit Zoetermeer. Volgens cijfers van de club zijn dat er bijna 5000. Ook Leidschendam-Voorburg (ruim 3500 fans), Delft (1200) en Wateringen (bijna 800) behoren tot de koplopers. In vergelijking met tien jaar geleden is de achterban van ADO gegroeid tot ver buiten de stadsgrenzen, maar als het aan de club ligt moet dat alleen nog maar toenemen.

 


"Wij zien de regio Haaglanden als een gebied waar wij nog veel te winnen hebben,'' zegt commercieel directeur Justin Goetzee, die aangeeft dat de club actief de regio in wil om daar supporters voor zich te winnen.  "Wij willen de club meer zichtbaar maken en het warme gevoel voor ADO Den Haag ook losmaken bij de voetballiefhebbers buiten de stad Den Haag.''
ADO heeft daarom allerlei plannen ontwikkeld.

 

"We denken aan het geven van clinics en het verstevigen van de banden met amateurclubs, maar ook aan kortingsacties. Bijvoorbeeld door een thuiswedstrijd in het teken van een bepaalde gemeente te stellen. De minder kapitaalkrachtigen uit die gemeente krijgen dan goedkoop een kaartje. Ook het welkomstpakket dat nieuwe bewoners krijgen moet iets van ADO gaan bevatten, bijvoorbeeld kortingsbonnen."