support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 HER 9 7 1 1 22
2 ZWO 9 6 2 1 20
3 EIN 9 5 4 0 19
4 VVV 9 5 2 2 17
5 JAJ 9 4 3 2 15
6 RJC 9 4 3 2 15
7 WII 9 4 3 2 15
8 NAC 9 4 2 3 14
9 MVV 9 4 2 3 14
10 JAZ 9 4 1 4 13
11 ALM 9 4 1 4 13
12 JPS 9 3 3 3 12
13 TOP 9 3 1 5 10
14 TEL 9 2 3 4 9
15 GRA 9 2 2 5 8
16 DOR 9 2 2 5 8
17 ADO 9 2 2 5 8
18 HEL 9 2 0 7 6
19 DBO 9 2 0 7 6
20 JUT 9 1 3 5 6
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
 ADOfans.nl

Datum plaatsing: 08-08-2022 12:14:00

Geen nieuwe benzine auto's meer in 2035


Het Europees Parlement wil dat er in 2035 geen nieuwe benzine- en dieselauto's meer worden verkocht. Door de emissienormen tot 2035 aan te scherpen hoopt de EU haar klimaatdoelen te bereiken. De normen worden ieder jaar steeds strenger en dat zal ertoe leiden dat alle auto's elektrisch worden.


De aanschafprijs van elektrische auto’s kan een grote barrière vormen voor veel consumenten om over te stappen op elektrisch rijden. Miljoenen Europeanen hebben nog nooit meer dan enkele duizenden euro’s uitgegeven aan de aanschaf van hun auto. Zij hebben überhaupt het geld niet om een nieuwe of jong gebruikte elektrische auto te kunnen kopen.

De EU wil de aanschaf van een elektrische auto’s aantrekkelijker maken door de benzineprijs waarschijnlijk te verhogen. De commissie wil de olie-industrie mee laten betalen voor de CO2-uitstoot van het verkeer. Dit zal via de benzine worden doorberekent aan de consument.

Om de overgang naar elektrisch rijden te versnellen zullen ook de verbruikskosten van elektrische auto’s omlaag moeten in verhouding tot benzineauto’s om de consumenten over de streep te krijgen. Hierin kan de overheid sturen door de benzineprijzen verder te laten stijgen ten opzichte van de kosten om een elektrische auto op te laden. Dit zijn geen populaire maatregelen. Zeker niet in een periode waarin de inflatie al snel is opgelopen door de stijging van de benzineprijzen als gevolg van de oorlog in de Oekraïne.

Niet alleen personenauto’s moeten gaan elektrificeren. Ook vrachtwagens gaan elektrisch. Hiervoor zal een dicht netwerk van laadpunten langs de snelwegen moeten verrijzen. Ook in grote steden en bij knooppunten komen laadpalen voor de vrachtrijders die de steden bevoorraden.

De tarieven van leasemaatschappijen zullen ook meebewegen in de overgang naar elektrische rijden. Het grootste deel van de leaseprijs wordt bepaald door de waardevermindering van de auto gedurende de leaseperiode. Door de transitie naar elektrisch rijden zal de restwaarde van elektrische auto’s relatief goed blijven en die van benzine en dieselauto’s onder druk komen te staan. Het resultaat is nu al zichtbaar. Dieselauto’s worden zo goed als helemaal niet meer aangeboden als privé lease auto. Leasemaatschappijen hebben geleerd van de tegenvallende restwaardes van dieselauto’s na het grote dieselschandaal.

De Private Lease Elektrische auto  zal spoedig de overhand krijgen in het aanbod van leasemaatschappijen. Het is voor hen niet meer aantrekkelijk om te investeren in benzineauto’s met een onzekere restwaarde. Hier komt nog bij dat er zo goed als geen nieuwe benzineauto’s meer geïntroduceerd of vernieuwd worden waarmee ook het aanbod vanuit de fabrikanten snel zal dateren. Nieuwe autonome rij functionaliteiten zullen alleen beschikbaar komen op de nieuwe elektrische modellen.

Bij een elektrische auto zijn er speciale aandachtspunten waar je op moet letten in een private lease vergelijker, die niet van belang zijn bij een benzineauto. Bijvoorbeeld de actieradius. Hiermee wordt aangeven hoe ver je met de auto kunt rijden voordat hij weer opgeladen moet worden. De actieradius is afhankelijk van de grote van de accucapaciteit. Bij veel elektrische auto’s kun je kiezen tussen een kleiner en een groter accupakket. Deze keuze heeft aanzienlijke invloed op het maandelijkse leasebedrag.

Bijna niemand kan precies voorspellen hoeveel hij over 2 of 3 jaar in een private lease auto rijdt. Een verhuizing, wisseling van baan of nieuwe relatie op afstand kan voor een geheel nieuwe situatie zorgen. Waar je dan mee te maken krijgt is de verrekening van de meer of minder kilometers. Lang niet alle leasemaatschappijen compenseren minder kilometers. En de kosten voor de meer kilometers kunnen aanzienlijk verschillen.