support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 ZWO 22 17 2 3 53
2 HER 22 15 2 5 47
3 EIN 22 11 6 5 39
4 ALM 23 12 3 8 39
5 VVV 23 10 6 7 36
6 MVV 22 10 5 7 35
7 JAZ 23 10 5 8 35
8 RJC 23 10 4 9 34
9 WII 22 9 6 7 33
10 TEL 23 8 8 7 32
11 NAC 23 9 4 10 31
12 JPS 23 8 6 9 30
13 ADO 23 7 7 9 28
14 GRA 23 7 6 10 27
15 DOR 23 7 5 11 26
16 JAJ 22 5 9 8 24
17 DBO 23 7 2 14 23
18 HEL 23 6 4 13 22
19 TOP 23 6 3 14 21
20 JUT 23 4 5 14 17
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
Haagsche Courant

Datum plaatsing: 10-08-1988 16:14:00

Shirtsponsor FC Den Haag vindt zijn doelgroep


'Piet Favoriet': "Voetbal is volksvermaak. Vandaar."


In het audio- en videowereldje staat hij bekend als 'Piet Favoriet': de heer P. Bloemink, directeur-eigenaar van Favoriet Verhuur BV in Noordwijk. De energieke zakenman die in anderhalf jaar tijd zijn 'bruingoed'-verhuurbedrijf uit de grond stampte, wierp zich vorige week op als de nieuwe shirtsponsor (voor drie jaar met een optie van nog eens driejaar) van de FC Den Haag. De zoveelste stunt van Piet Favoriet, die hem een kwart mijoen per jaar gaat kosten. 
 
Veel is er de laatste tijd gegist naar de achtergronden van Favoriet Verhuur en met name de financiele polsstok van het bedrijf. "Ach ja", haalt Bloemink zijn schouders op. "Dat krijg je als knokbedrijf. Dan doen de wildste verhalen de ronde."
 
 
'Ballenbios'
Bij zijn start als shirtsponsor lanceert Bloemink meteen al een stunt waar niemand van terug heeft. Hij huurt het leegstaande partycentrum naast het Zuiderpark-stadion om er een 
'voetbalbioscoop' van te maken. Hij ziet het helemaal voor zich: driehonderd plaatsen, een scherm van 8 bij 3,5 meter en een doorlopende voorstelling van 10 tot 10 uur.
De ballenbios gaat louter voetbalfilms draaien en voor de FC-supporters komt er een speciale service: twee uur na de uitwedstrijd van de groengelen is de door een videoploeg opgenomen wedstrijd al op het Zuiderpark-scherm te zien.
 
 
Reglementen
"Maar dat is weer typisch dit kleine kikkerlandje. De KNVB staat direct met reglementen te zwaaien om het te verhinderen. Daar hanteren ze de rgelementen alleen maar om alles wat positief is te smoren." "Maar, vervolgt hij strijdlustig, "ik trek me er niks van aan. Over zes weken ga ik gewoon draaien."
Hij ergert zich mateloos aan een dergelijke mentaliteit: "Na het bekend worden zat iedereen meteen te vergaderen, maar niemand die de moeite neemt mij eens te bellen.
 
 
Volksvermaak
Zelf is hij anders. De voortvarende aanpak van zijn verhuurbedrijf vergelijkt hij graag met het karakter van de voetbalsport. De vergelijking gaat nog verder. "Voetbal is volksvermaak en dat is meteen mijn doelgroep."Vandaar ook, aldus Bloemink, dat hij maar een paar uur nodig had om met het bestuur van FC Den Haag rond te komen.
In het bestuur van de FC, waar voor de sponsor altijd een stoel klaar staat, zal men Bloemink niet aantreffen. Die zetel heeft hij doorgeschoven naar zijn vriend en voorganger Hans Corsmit. Hij heeft het zelf te druk met zijn verhuurbedrijf: het huidige dealer-net van ruim 200 moet uiteindelijk groeien naar 500 en straks gaat hij ook 'witgoed'(wasmachines en dergelijke), fitness-apparatuur, spelcomputers en zelfs meubels verhuren.