support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 WII 35 22 8 5 74
2 RJC 35 20 11 4 71
3 GRO 35 21 7 7 70
4 DOR 35 18 12 5 66
5 ADO 35 16 11 8 59
6 GRA 35 18 5 12 59
7 JAZ 35 15 7 13 52
8 NAC 35 14 9 12 51
9 MVV 35 14 8 13 50
10 EMM 35 14 6 15 48
11 HEL 35 13 8 14 47
12 CAM 35 13 6 16 45
13 VVV 35 12 9 14 45
14 JAJ 35 10 9 16 39
15 EIN 35 8 15 12 39
16 JPS 35 9 7 19 34
17 TEL 35 9 6 20 33
18 TOP 35 10 2 23 32
19 DBO 35 7 9 19 30
20 JUT 35 5 9 21 24
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
 ADOfans.nl

Datum plaatsing: 29-05-2015 17:15:00

Kritische brief van kleine sponsors haalt het nieuws


Omroep West lijkt haar imago van ramptoerismezender in ere te houden


Een opgedoken - en niet ondertekende- brief die gericht zou zijn aan clubeigenaar Wang, waarin een ' groeiende groep' anonieme 'sponsors' haar zorgen uit over de toekomst van ADO Den Haag zonder ingrijpen, haalt de koppen van de regionale omroep.

 

Een aantal  sponsors zou van mening zijn dat de clubleiding 'niet  transparant is, niet communiceert en niet samenwerkt met de sponsoren. Als deze groep sponsors daadwerkelijk zou opstappendan zou de club in het slechtste geval jaarlijks een bedrag van 4,5 miljoen euro aan inkomsten verliezen', aldus de brief. 

 

Of de brief echt serieus te nemen valt, weten we niet.  Het 'onderzoek' dat de omroep namelijk gedaan heeft, toont aan dat de sponsors zich heus wel herkennen in de kritiek (en waarom ook niet: iedereen snapt dat het uitblijven van een nieuwe stevige leiding niet ten goede van ADO Den Haag komt), maar de meeste grote sponsors hebben hun contract verlengd en de voorzitter van de businessclub zegt  er niet vanaf te weten dat deze brief is opgesteld uit naam van de sponsors. Ook de meeste sponsors zeggen niet bekend te zijn met de brief  en degenen die het wel weten willen geheim houden wie er achter de brief zit.

 

Omroep West besluit het artikel met :

Financiële strop. Het blijft tot nog toe dus onduidelijk wie de initiatiefnemers van de brief zijn, al bestaat de mogelijkheid dat Wang een mail heeft gekregen die wél ondertekend is door de betreffende sponsoren. Mocht dat zo zijn en het daadwerkelijk gaat om een 'groeiende groep sponsoren' dan zou hun vertrek, naast het uitblijven van de miljoeneninjectie vanuit China, een nieuwe financiële strop kunnen betekenen voor de Haagse club.

 

Wij zijn benieuwd over welke 'nieuwe' financiele strop Omroep West het heeft... En de gebruikte  zinnen als: "Het kan zijn dat meneer Wang de brief wel ondertekend heeft gekregen". Of: "ALS de groep sponsoren inderdaad groeit, dan KAN het wel eens heel naar worden." , lijken nogal tendentieus.

 

Interim-directeur van ADO Den Haag, Jan Willem Wigt, die deze week is afgereisd naar  China,  zou volgens Omroep West verrast op de brief gereageerd hebben. Hij zegt nergens van te weten en zou de brief dus ook niet eerder hebben gelezen: ‘Vreemd dat er blijkbaar een kritische brief wordt gestuurd waarvan klaarblijkelijk niet bekend is wie daar exact verantwoordelijk voor is. Ik spreek Wang (red. ADOfans.nl die vorige week in Den Haag was en afgelopen maandag weer naar China is vertrokken) pas vanavond (vrijdagavond red.) en weet dus niet of hij de brief al ontvangen en/of gelezen heeft.’

Komkommertijd zullen we maar zeggen. Maar we vinden het wel belangrijk genoeg om melding van deze brief te maken.
 
 

Voor de liefhebbers natuurlijk hieronder wel de tekst van de brief....

 
Geachte heer Wang,
 
We willen ons excuseren voor dit onpersoonlijke medium, maar op dit moment is dit voor ons – een groep sponsors van ADO Den Haag – de enige manier om met u in contact te komen.
 
 
Allereerst willen we u bedanken voor uw betrokkenheid bij onze club, ADO Den Haag. Wij volgen met grote interesse en respect uw activiteiten bij ADO Den Haag. We willen u feliciteren met uw eerste behaalde successen.
 
 
Ten tweede willen we u bedanken voor de tijd die u heeft genomen om met een aantal belanghebbenden te spreken over de toekomst van ADO Den Haag. Voor ons toont dat uw directe betrokkenheid bij ADO Den Haag aan.
 
 
Uw persoonlijke interesse wordt door velen van ons gewaardeerd. U zou de fundering kunnen hebben gelegd voor een geweldige periode voor ADO Den Haag. Desondanks willen wij u over het volgende informeren.
 
 
We schrijven u aan als een collectief van ondernemers en sponsors van ADO Den Haag. Ondanks de eerste stappen die we hebben gezet, zijn we zeer bezorgd over de toekomst van ADO Den Haag. In alle bescheidenheid vragen wij u om een besluit te nemen. Een besluit dat zeer belangrijk zou kunnen zijn voor een zekere toekomst van ADO Den Haag. Net zoals u, hechten wij zeer aan guanxi (vrij vertaald: relaties). Vertrouwen en transparantie zullen leiden tot een intieme relatie tussen partners. Partners zullen moeten samenwerken om succes te boeken. Guanxi staat voor vertrouwen en transparantie. Vertrouwen en transparantie zijn elementen van groei. Guanxi zal tot succesvolle tijden leiden. Voor alle partijen.
 
 
Als sponsors spijt het ons om u te informeren dat op dit moment guanxi ontbreekt binnen ADO Den Haag. Helaas zijn uw huidige missie en visie bij ons bijna allemaal onbekend. Door onze ervaring met de club constateren we dat bij ADO Den Haag de huidige organisatie niet toereikend is om ADO Den Haag naar een hoger niveau te brengen en om uw missie en visie in de organisatie te implementeren.
Er is een enorm gebrek aan vertrouwen en transparantie tussen vele groeperingen binnen ADO Den Haag. Nu zijn verschillende groepen belanghebbenden niet betrokken bij de ontwikkelingen en worden buitengesloten door het huidige interim-management.
 
 
Op jaarlijkse basis krijgt ADO Den Haag ongeveer 4,5 miljoen euro aan sponsorgelden. Het spijt ons dat we u moeten informeren dat het interim-management niet het vertrouwen geniet van veel sponsors. In het bijzonder zijn wij bezorgd over het gebrek aan vertrouwen en transparantie en het onvermogen om samen te werken en te communiceren door het interim-management. Door op deze wijze te opereren, creëert het interim-management afstand tussen u, ADO Den Haag en ons – de sponsors. Op geen enkele wijze wordt onze kennis aangewend. Wij verwachten dat een groeiende groep van sponsors zich zal terugtrekken als sponsor en geen deel meer uit wil maken van ADO Den Haag.
 
 
Een voetbalclub heeft deze specifieke kennis en ervaring nodig. We zijn ons er bewust van dat we u opzadelen met een probleem. We zouden dit liever willen vertalen in een uitdaging. Een uitdaging heeft het voordeel dat er in oplossingen gedacht kan worden. Een oplossing die overeenkomt met de context van guanxi. Een oplossing vereist een beslissing. In alle bescheidenheid vragen wij u om dit
besluit te nemen. Een belangrijke beslissing. De toekomst van ADO Den Haag hangt van uw besluit af.
 
 
Op dit moment is de vacature van directeur vacant. Wij vragen u om een algemeen directeur aan te stellen die een aantoonbare staat van dienst heeft en in staat is met de beschikbare kennis en ervaring een professionele voetbalorganisatie te leiden. We vragen u ook om een externe kandidaat te kiezen. De externe kandidaat met deze kwaliteiten zal in staat zijn om ADO Den Haag de juiste weg te wijzen.
 
 
ADO Den Haag heeft nieuwe dynamiek nodig. Een externe kandidaat zoals beschreven zal voor deze nieuwe dynamiek zorgen. Hij zal de nieuwe mogelijkheden creëren die de club nodig heeft. Nieuwe mogelijkheden zullen tot groei leiden, maar deze kansen doen zich alleen voor wanneer het vertrouwen en de transparantie terugkeren binnen ADO Den Haag. In diverse media, zoals kranten en televisie, wordt de naam van een externe kandidaat genoemd. Gebaseerd op de informatie die wij hebben heeft uw nauwkeurig research gedaan naar een externe kandidaat. De heer Chris Woerts zou voor u en uw kader de meest geschikte kandidaat zijn en goed passen bij de positie van algemeen directeur. Een algemeen directeur met deze kennis en ervaring binnen professionele voetbalorganisaties heeft meer kans om ADO Den Haag naar een hoger niveau te brengen.
 
 
We vragen u om te denken in termen van guanxi. Uw besluit om snel een externe kandidaat met de benodigde kennis en ervaring van een professionele voetbalorganisatie aan te stellen, zal leiden tot een nauwe relatie tussen u en ons sponsors én andere belangrijke belanghebbenden bij ADO Den Haag. Nog belangrijker: het zal nieuwe een nieuwe dynamiek teweeg brengen. En we zullen in staat
zijn om deze intieme relatie hechter te laten worden, het zal ADO grote successen brengen. 
 
We vertrouwen op u al eerder getoonde wijsheid. 
 
Tot zover de brief.