support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 WII 34 22 7 5 73
2 RJC 35 20 11 4 71
3 GRO 34 20 7 7 67
4 DOR 35 18 12 5 66
5 GRA 35 18 5 12 59
6 ADO 34 16 10 8 58
7 NAC 35 14 9 12 51
8 MVV 34 14 7 13 49
9 JAZ 34 14 7 13 49
10 EMM 35 14 6 15 48
11 HEL 35 13 8 14 47
12 CAM 34 13 6 15 45
13 VVV 34 12 9 13 45
14 JAJ 35 10 9 16 39
15 EIN 34 8 14 12 38
16 TEL 35 9 6 20 33
17 TOP 35 10 2 23 32
18 JPS 34 8 7 19 31
19 DBO 35 7 9 19 30
20 JUT 34 5 9 20 24
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
 ADOfans.nl

Datum plaatsing: 28-09-2004 21:10:00

Reactie directie n.a.v. berichtgeving media


ADo den haag laat weten dat er naar aanleiding van diverse berichtgevingen in de landelijke media met betrekking tot incidenten tijdens FC Utrecht – ADO Den Haag, de directie van ADO Den Haag haar standpunt richting haar supporters wenst toe te lichten.


De wedstrijd FC Utrecht – ADO Den Haag van zondag 26 september jl. heeft de nodige aandacht van de media getrokken. Directie en management van ADO Den Haag heeft kunnen constateren dat de provocerende spreekkoren van het Utrechtse deel van de supporters gedurende de eerste helft van de wedstrijd nauwelijks negatieve reacties van onze supporters tot gevolg had. Kennelijk zijn we steeds beter aan het begrijpen dat betere ondersteuning aan het team kan worden gegeven met positieve aanmoedigingen.

Wij waarderen de inzet van alle betrokkenen en het resultaat dat hierdoor de afgelopen jaren geboekt is. Ontmoedigend is het om dan toch weer te moeten meemaken dat een aantal heethoofden zich in de tweede helft van de wedstrijd niet kan beheersen. Zij zullen daar de gevolgen binnenkort voor onder ogen moeten zien. Uiteraard spelen omstandigheden zoals provocerend gedrag of scheidsrechterlijke beslissingen in de reacties van supporters een rol. Zoiets kan of mag echter nooit een excuus zijn voor het overschrijden van de grens. Ieder kent die grens. Emotie is een essentieel onderdeel van onze sportbeleving en onze steun aan ADO Den Haag. Het blijft van belang om onze emotie ten gunste van de club te gebruiken. Het is een leerproces. Er zijn voldoende signalen dat we met elkaar met sociale controle de goede kant opgaan.

Een imago is niet eenvoudig te veranderen. Daar is tijd voor nodig en - nog belangrijker - goed gedrag. Iedere afwijking bevestigt immers de beeldvorming "dat ze het toch nooit leren". Wij weten onder elkaar dat een dergelijke kwalificatie geen juist beeld geeft van onze aanhang. Er is echter maar één manier om de buitenwereld ervan te overtuigen dat de beeldvorming uit het verleden geen recht doet aan de huidige situatie. En dat is door te laten zien dat de gedragsverandering blijvend is.

In dit hele proces spelen de media een belangrijke rol. Het heeft weinig zin ze aan te spreken op hun berichtgeving, ook als wij dat eenzijdig vinden. Je kunt daarmee de aanleiding niet wegnemen of ontkennen. Dat wat verkeerd is, kan immers niet door naar anderen te wijzen worden goedgemaakt. Hetzelfde geldt voor de soms dubieuze omstandigheden waarmee onze supporters tijdens het bezoeken van uitwedstrijden worden geconfronteerd. Als we daar negatief over denken dan zullen we dat toch niet openbaar maken. Het beleid van ADO Den Haag is dat we na grondig onderzoek van de feiten in overleg met de betrokken partijen fouten voor de volgende gelegenheid moeten voorkomen. Wij in Den Haag hebben een integere en nette club, die zich niet verlaagt tot kritiek op anderen zolang de zaken bij ons nog verbeterd kunnen worden. Uiteindelijk zal deze houding meer winst opleveren dan met de vinger wijzen naar anderen.