volg adofans op ....
volg adofans op Twitter volg adofans op Facebook volg adofans via RSS Join adofans op linkedin Join adofans op instagram
Prediction League
predictionleague
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 PSV 32 26 3 3 81
2 AJA 32 23 4 5 73
3 AZA 32 21 5 6 68
4 FEY 32 18 6 8 60
5 UTR 32 13 11 8 50
6 HEE 32 12 10 10 46
7 VIT 32 12 9 11 45
8 ZWO 32 12 8 12 44
9 ADO 32 12 7 13 43
10 EXC 32 11 7 14 40
11 HER 32 10 8 14 38
12 GRO 32 7 13 12 34
13 VVV 32 7 13 12 34
14 WII 32 9 6 17 33
15 NAC 32 8 6 18 30
16 RJC 32 7 6 19 27
17 SPA 32 7 6 19 27
18 TWE 32 5 8 19 23
kamagra-express
Bron van dit artikel
adovrouwen.nl

Datum plaatsing: 09-05-2015 15:31:00

Kees en Karin Punt met liefde actief voor ADO Den Haag Vrouwen


Toen ADO Den Haag drie jaar geleden als kersverse landskampioen en bekerwinnaar dreigde te verdwijnen, deden trainer Sarina Wiegman en clubicoon Lex Schoenmaker niet tevergeefs een beroep op Kees en Karin Punt van de business box En Un Momento d’ADO.


Als voorzitter van de Stichting ADO Den Haag Vrouwenvoetbal (Kees) en manager van het vrouwenvoetbalbedrijf (Karin) spant het echtpaar zich sindsdien belangeloos in om de ADO Den Haag Vrouwen een toekomst te geven.



Waarom zijn jullie destijds voor de ADO Den Haag Vrouwen in de bres gesprongen?
Kees: “Je neemt zo’n beslissing voor een belangrijk deel op basis van emotie. Het zou bezopen zijn geweest als ADO Den Haag net na het behalen van het kampioenschap en de beker zou stoppen. Dat wilden we niet laten gebeuren, al realiseerden we ons toen nog niet wat daar allemaal voor zou komen kijken. We hebben het overigens niet alleen gedaan. Rob Reijenga en Bart Caminada zijn ook onmisbare krachten.”


Karin: “Het oprichten van een stichting voor het vrouwenvoetbal klinkt heel makkelijk, maar vervolgens moet er wel iemand zijn die zich bezighoudt met de uitvoering van het dagelijkse werk. Dat ben ik gaan doen, zonder precies te weten wat het in zou houden. Wat daarbij meespeelt, is dat ik veel respect heb voor de voetbalmeiden. Die kunnen niet van hun sport leven, maar zetten zich er met veel passie voor in en weten goed wat zij willen. Ik gun ze daarom goede faciliteiten en span mij daar met liefde voor in.”



Wat houdt jullie rol in?
Kees: “Ik ben behalve voorzitter ook penningmeester en houd me bezig met het hele financiële traject. Ik ga meestal mee naar vergaderingen van de KNVB, zorg als voorzitter voor de regie – ook bij interlands en de bekerfinale die hier worden gespeeld – en ben nu druk met gesprekken met spelers voor het volgende seizoen. Daarnaast probeer ik bij zoveel mogelijk wedstrijden aanwezig te zijn, ook die van onze beloften. ” Karin: “Ik ben als manager verantwoordelijk voor wedstrijdzaken, ticketing en algemene zaken en ben er ook voor de spelers.”



Hoe groot is het budget voor het vrouwenvoetbal nu?
Kees: “Ongeveer 2,5 ton, waarvan het grootste deel naar het voetbal gaat, dus technische staf, spelersgroep en alles rondom de wedstrijden. We werken met een relatief laag spelersbudget en als je dan naar onze prestaties kijkt, doen we het eigenlijk best goed. De meiden werken hard en wij proberen rondom de groep een persoonlijke en laagdrempelige sfeer te creëren, waarin ze zich thuis voelen. En met plezier komen vaak ook de prestaties.”


“Aan inkomsten krijgen wij 50.000 euro van de KNVB en verder komt het grootste deel van onze shirtsponsor Kyocera en andere sponsors. Het is goed om te zien dat ons netwerk van sponsors steeds groter wordt. Onze manager Sales & marketing Richard de Lange speelt daar ook een rol in. Verder krijgen wij inkomsten uit onze voetbalacademie en clinics en houden wij geld over aan vrouweninterlands die hier worden gespeeld. Dat geldt ook voor de bekerfinale, waarvoor wij graag als vast stadion zouden fungeren. Vooral omdat dat zou onderstrepen dat ADO een cruciale rol in het vrouwenvoetbal speelt.”



Is het verdwijnen van de BeNe League voor de clubs een stap terug?
Karin: “Sportief denk ik van niet, want met uitzondering van Standard Luik speelt de top in Nederland. En op commercieel gebied heeft de BeNe League niets voor elkaar gebokst.”


Kees: “De speelsters vonden spelen tegen Belgische clubs wel leuk en een feit is dat de oude Eredivisie ook niet stabiel was. De BeNe League is drie jaar geleden immers niet zomaar bedacht. De clubs moeten nu hun verantwoordelijkheid nemen, en de KNVB zal nu echt de nieuwe Eredivisie Vrouwen serieus moeten gaan aanpakken. Gebeurt dit niet, dan ben ik bang dat het uiteindelijk een verslechtering zal blijken te zijn.”



Na de start dit jaar met een beloftenelftal – met meteen als succes een kampioenschap en een promotie naar de Hoofdklasse – wil ADO Den Haag de eigen opleiding de komende jaren verder uitbreiden.
Kees: “Eerst met een voetbalschool plus een team onder 13 in het seizoen 2016-2017 en het jaar daarop met een elftal onder 15, maar daar moet de KNVB dan wel in mee willen gaan. Met zo’n opleiding kweek je tevens goodwill en interesse bij andere sponsors. Wij gaan nu ook in gesprek met de Haagse wethouder voor Sport, want Den Haag loopt nog ver achter bij andere grote steden als het gaat om de participatie van meisjes in voetbal.”



Wat heeft ADO Den Haag spelers te bieden?
Kees: “Financieel nog te weinig, maar wel een goede sfeer.” “Dat weten ze niet altijd van tevoren”, merkt Karin op. “Daarom voeren we eerste gesprekken altijd in onze box in het stadion. Dat is direct ons visitekaartje. Verder spelen en trainen zij hier altijd in het stadion en hebben wij een goede trainersstaf.”



Zijn er voor volgend seizoen veel veranderingen in de spelersgroep?
Kees: “Ons uitgangspunt is dat wij verder moeten kunnen groeien. In dat kader komt uit ons beloftenelftal een aantal spelers volgend seizoen bij de A-selectie en omdat je ook ervaring nodig hebt, keert een oudgediende bij ons terug. Afhankelijk van wie er vertrekken zoeken wij ook nog zo’n drie versterkingen van buiten.”



Is de nieuwe Chinese eigenaar van ADO Den Haag geïnteresseerd in de vrouwentak?
Kees: “We zijn met hem in gesprek, en onze indruk is dat hij zeer geïnteresseerd is in het ADO Vrouwenvoetbal.  Hij ziet het vrouwenteam als een belangrijk middel om op korte termijn en voor niet te veel geld op marketinggebied iets voor elkaar te krijgen in China. Daar wil hij ook in investeren, met als doel om kampioen te worden en in de Champions League te spelen. Hij zou ook graag één of twee Chinese internationals hier laten spelen en een paar van onze meiden in China.”