support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 WII 31 20 6 5 66
2 RJC 31 17 10 4 61
3 GRO 30 17 6 7 57
4 ADO 31 15 10 6 55
5 DOR 31 14 12 5 54
6 GRA 31 16 4 11 52
7 NAC 31 14 7 10 49
8 JAZ 31 13 7 11 46
9 EMM 30 12 6 12 42
10 CAM 31 12 6 13 42
11 VVV 31 11 9 11 42
12 HEL 31 11 8 12 41
13 MVV 31 11 7 13 40
14 EIN 31 8 14 9 38
15 JAJ 31 9 9 13 36
16 TOP 31 9 2 20 29
17 JPS 31 7 7 17 28
18 TEL 31 7 6 18 27
19 DBO 31 5 8 18 23
20 JUT 31 5 8 18 23
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
AD Haagsche Courant

Datum plaatsing: 29-05-2003 21:25:00

Elke wedstrijd is net een avondje Casino'



 

iedere twee weken een andere shirtsponsor was onwerkbaar, vond ADO Den Haag. De voetbalclub zocht meer continuiteit en vond die bij Hommerson Casino's

Hoe goed het ook met ADO Den Haag ging, een vaste shirtsponsor had de club niet. Of Hommerson Casino's er wat voor voelde? Het was ADO dat Hommerson, een bedrijf met scheveningse wortels, benaderde. Sinds half maart adverteert Hommerson niet meer op TV West in de reclameblokken rond de wedstrijd. Voortaan is het bedrijf twee keer drie kwartier te zien op de shirts van de spelers.

Hommerson steunt wel vaker activiteiten om zowel het bedrijf te promoten als om de stad er beter van te laten worden. "Bedrijven mogen best iets teruggeven aan de stad en evenementen steunen waar de burgers trots op zijn. Daarom steunen wij bijvoorbeeld ook de HaSchiBa en de koninginnenach", zegt John Arzbach, directeur van Hommerson Casino's.

Arzbach is zelf amsterdammer en heeft eigenlijk een Ajax-hart, erkent hij. Toch is hij de laatste maanden wat voor ADO gaan voelen. "Sinds we sponsoren probeer ik bij elke wedstirjd te zijn. Je leeft mee, leert speler, medewerkers en bestuurders kennen Elke wedstrijd is een belevenis. Net als een avondje Casino."

Hommerson Arcades BV bestaat 105 jaar. Wat begon als lokale kermis is inmiddels een hodling met onroerend goed, casino's en een afdeling die zorgt voor de uitbreiding van de holding: door overname of door het verkrijgen van nieuwe vergunningen. Er zijn zo'n 50 private kansspelbedrijven in nederland en Hommerson behoort tot de grotere. Het heeft acht Casino's volledig in eigen beheer: vier op Scheveningen, een in den haag, zoetermeer, gouda en zaandam. Daarnaast participeert het bedrijf voor 50% in twee andere casino's. In het totale bedrijf werken 185 mensen waarvan 180 voor de casino's. "We willen verder groeien op casino-gebied", zegt Arzbach. "Wat dat betreft hebben ADO en Hommerson eenzelfde soort ambitie. We streven naar de top."

Nee, Arzbach stelde vooraf geen voorwaarden aan het gedrag van de supporters van ADO Den Haag. Hij raakt ook zichtbaar geirriteerd als je daarnaar vraagt. "ADO is een van de eerste clubs in nederland die supportersonrust heeft getracht te beteugelen. Maar de club blijft ermee geassocieerd worden, ook als er zelden iets gebeurt."

Het leuke aan voetbal is dat iedereen er een mening over heeft, zegt Arzbach. Medewerkers van het bedrijf krijgen veel positieve reacties. Wat Arzbach echter het meest heeft verrast is dat de medewerkers zelf ook trots zijn. "Dat realiseerde ik me pas achteraf. Je bent altijd zo bezig met de buitenwereld, dat je de reacties van collega's pas heel laat ziet."

De naamsbekendheid van hommerson is door de sponsoring flink gegroeid. Tegen een fatsoenlijk bedrag. "shirtsponsoring in de eerste divisie is nog betaalbaar", zegt Arzbach. "een bedrag met vijf nullen van maart tot einde seizoen. Daarin kunnen wij nog mee"

Of hommerson shirtsponsor blijft nu ADO is gepromoveerd naar de Holland Casino Eredivisie vraagt Arzbach zich af. Hij zou graag doorgaan, maar zijn bedrijg moet het wel kunnen dragen. "In de eredivisie gaat het vaak om vele miljoenen. De geprekken zijn gaande." Hij blijft de club in ieder geval financieel steunen en hoopt dat ADO als echte Haagse club volgend seizoen meer steun krijgt van Haase bedrijven. "Dat is goed voor de Haagse belevenis."