support Casper
 
COMPETITIESTAND
      w g v p
1 WII 37 22 10 5 76
2 RJC 37 21 12 4 75
3 GRO 37 21 9 7 72
4 DOR 37 18 14 5 68
5 ADO 37 17 12 8 63
6 GRA 37 19 6 12 63
7 NAC 37 15 10 12 55
8 EMM 37 16 6 15 54
9 MVV 37 15 8 14 53
10 JAZ 37 15 8 14 53
11 HEL 37 14 8 15 50
12 CAM 37 13 7 17 46
13 VVV 37 12 10 15 46
14 JAJ 37 10 11 16 41
15 EIN 37 8 16 13 40
16 JPS 37 10 7 20 37
17 TEL 37 9 8 20 35
18 DBO 37 8 9 20 33
19 TOP 37 10 3 24 33
20 JUT 37 5 10 22 25
Prediction League
predictionleague
Bron van dit artikel
Haagsche Courant

Datum plaatsing: 13-05-2004 21:20:00

Iconen uit verleden onthullen nieuw icoon



ADO Den Haag voert met ingang van het seizoen 2004/2005 een nieuw logo. Het nieuwe embleem wordt zondag 16 mei a.s. in het Zuiderparkstadion officieel gepresenteerd. Voorafgaand aan het thuisduel tegen NEC zullen oud-spelers het 'nieuwe Haagse icoon' op de middenstip onthullen.

Na de onthulling zullen supporters op de verschillende tribunes middels een 'supershooter' van exclusieve Een nieuw Haags icoon T-shirts worden voorzien. De spelers van ADO Den Haag zullen voor deze speciale gelegenheid eenmalig zowel het oude als het nieuwe logo op het wedstrijdshirt dragen.>

Na afloop van de wedstrijd worden supporters in de gelegenheid gesteld de eerste officiële merchandisingitems met het nieuwe logo te bemachtigen. Tevens is het wedstrijdshirt met dubbele logo's in een zeer kleine oplage als collector's item verkrijgbaar.

Het nieuwe logo is ontworpen door viervier uit Rijswijk, dat sinds tweeëneenhalf jaar de vormgeving van een groot aantal ADO Den Haag communicatiemiddelen verzorgt. Het ontwerpbureau heeft in aansluiting op het nieuwe logo tevens een nieuwe huisstijl voor ADO Den Haag ontwikkeld. Deze huisstijl zal in het nieuwe seizoen ook doorgevoerd worden op de nieuwe club cards en seizoen club cards.

Robert Langenbach (algemeen directeur ADO Den Haag): "Het nieuwe logo is een nieuwe schakel in de 'revitalisering' van ADO Den Haag. In het voorgaande seizoen werden in dit kader met de promotie naar het hoogste niveau en het raadsbesluit over de komst van een nieuw stadion twee belangrijke stappen gezet. Deze mijlpalen gingen gepaard met een verdere professionalisering van de organisatie.

 

Met het nieuwe logo wordt allereerst de professionalisering nader gestalte gegeven. Bovendien staat ADO Den Haag met de komst van de nieuwe thuishaven en een naderend eeuwfeest aan de vooravond van een nieuw tijdperk. En nieuwe tijden vragen om nieuwe symbolen. Tenslotte biedt het nieuwe logo tevens de kans om de zogenaamde 'merkwaarden', de kenmerkende en unieke eigenschappen van ADO Den Haag, te benadrukken. Daarmee vormt het een krachtig instrument in de herpositionering van het merk ADO Den Haag."

 

Sander van Baalen en Rogier Rosema (ontwerpers van het logo): "Eind 2003 ontving viervier van ADO Den Haag de opdracht een nieuw logo voor de club te ontwikkelen. Viervier nam de rijke historie van de club als uitgangspunt, zonder dat dit een ouderwetse uitstraling tot gevolg had. De originele driehoek van het eerste ADO-logo is getransformeerd tot een Engels ogend, modern schild.

 

Nieuw zijn de groengele verticale banen, die sinds 1996 ook de basis van het thuisshirt vormen. Door dit patroon ook in het nieuwe logo te verwerken, wordt meer eenheid en herkenbaarheid in de uitstraling van de club gebracht.

 

De gestileerde Haagse ooievaar oogt krachtig en strijdlustig doch vriendelijk. Zij eist de primaire plaats in het beeldmerk voor zich op. De typografie en de leren knikker verwijzen, evenals het jaar van de oprichting, naar de traditie van de club. Het kleurenpalet is aangevuld tot een optimaal functionerend geheel. Het maakt het beeldmerk helder en fris. Kortom: een eigentijds klassiek logo."