support Casper

Fanclub ADO Den Haag

Datum plaatsing: 21-11-2006 00:30:00

Persbericht Fanclub ADO Den Haag

De verschillende afvaardigingen van de supporters van ADO Den Haag willen in samenwerking met de officiële supporters vereniging van ADO Den Haag hierbij een oproep doen om op 23 november om 19.00 uur zo massaal mogelijk de open vergadering bij te wonen in het Zuiderpark stadion. Verzamelen bij het publieksbureau.

Het is de bedoeling dat iedere supporter zijn of haar woordje kan doen.

Er zullen deze avond een aantal onderwerpen aan de orde komen. De misstanden in het nieuwe stadion zijn een belangrijk bespreekpunt. Daarnaast zullen we het ook hebben over de huidige prestaties en hoe de club momenteel met de supporters omgaat.

`Nu is het moment om in actie te komen` zegt Ike Simoncini de aftredende voorzitter van de supporters vereniging. `Praten met de club wordt steeds moeilijker en wij voelen aan dat het vandaag of morgen helemaal uit de hand gaat lopen en juist dat willen wij voorkomen, maar wat men nu met de trouwe aanhang van plan is kunnen wij en willen wij niet tolereren`.

De supportersvereniging ondersteunt de bestorming van het veld, zoals die in de wedstrijd tegen Vitesse heeft plaats gehad, niet!

Net als het bestuur van ADO Den Haag kan men de reacties wel begrijpen.

Het steeds maar weer negeren van de supporters door het bestuur en het steeds verder afglijden op de ranglijst van hun grote liefde deed al veel pijn, het niet mogen uitdelen van de flyers bij de Zuid-tribune op gezag van commercieel directeur de kansloze wedstrijd van hun favorieten bracht vele supporters tot deze spontane, niet slimme daad.

Een daad die men deed uit liefde voor de club en waar men nu, gezien de reacties in de pers van het bestuur, waarschijnlijk een grote onaanvaardbare straf voor krijgt.

De supportersvereniging is blij dat ondanks de bestorming van het veld niemand van de officials, spelers en technische staf is bedreigd door de supporters die niet verder gingen dan het roepen van leuzen tegen de trainer van ADO Den Haag en het bestuur.

Wrang is het om te moeten constateren dat dit allemaal voorkomen had kunnen worden wanneer het bestuur niet steeds eenzijdig de overleggen had afgezegd en de vreedzame flyeractie van gisteren ook bij de Zuid tribune had mogen doorgaan.

In de pers wordt steeds geroepen dat het een actie was van hooligans of zich voetbalsupporters noemende idioten, dit stuit de supportersvereniging tegen de borst.

De mensen die zich op het veld bevonden waren mensen met een geelgroen hart die het niet kunnen verteren dat ze hun club de vernieling in zien gaan.

De supportersvereniging roept elke ADO Den Haag supporter op om op 23 november om 19.00 uur aanwezig te zijn bij het publieksbureau om de informatie uit de flyer nader toe te lichten en te bespreken.

Na afloop zal er een persconferentie worden georganiseerd op een nog te bepalen locatie, de pers kan zich opgeven via info@fanclubdenhaag.nl

Met vriendelijke groeten,

Supportersvereniging ADO Den Haag